FANDOM

Zpěvník nově podporuje import .txt souborů. U txt souborů je import méně spolehlivý než import z klasických .xml (nebo do budoucna .json) souborů, ale může být vhodnější pro ruční editaci. Primárním účelem je import existující databáze ve formátu .txt souborů. Pro každodenní editaci a přidávání je lepší použít webový editor.

Import .txt souborů je zatím experimentální a zamčený. Pro odemčení je potřeba Zpěvník hacknout.

Editory Editovat

Pro editaci txt souborů je vhodné používat jakýkoliv textový editor. Na Windows doporučuji například český PSPAD, který zároveň parádně zvládá češtinu a české kódování.

Jak importovat Editovat

  • Poslat si .txt soubor emailem.
  • Kliknout soubor přílohy emailu v android zařízení a vybrat "Importovat do Zpěvníku".

Formát souboru Editovat

Protože v .txt souboru nejsou žádná metadata, snaží se název songu a autora získat z první řádky.

Pokud první řádka obsahuje pomlčku, použije vše před pomlčkou jako název autora a vše za pomlčkou jako název songu.

Zpěvník také částečně podporuje formát ChordPro (title pro název songu a subtitle pro název autora), který používá například program SongsGen.

Pro samotný text se používají klasická pravidla zápisu.

Kódování Editovat

Import se snaží detekovat i česká kódování, ale nejjistější je používat UTF-8.

V PSPADu se nastavuje přes Formát -> UTF-8

Identifikátor Editovat

Soubory v txt formátu nemají žádný identifikátor, který slouží k porovnávání - pokud je stejný identifikátor, jedná se o stejný song a při dalším nahrání se místo vytvoření dalšího songu existující aktualizuje (přepíše).

Identifikátor se primárně tvoří ze jména souboru (pokud je dostupný - například klikem na přílohu v androidu se Zpěvníku dostane soubor bez názvu). Pokud je název souboru nedostupný, vytvoří se na základě názvu songu. Pokud tedy změníte v txt souboru název songu, při importu vytvořený identifikátor se nebude shodovat s předchozím.

Proč ne Word a .doc/docx/odt formáty Editovat

Formáty wordu a podobné jsou problematické a není plánována jejich podpora z několika důvodů:

  • Každá verze word dokumentu je jiná a zobrazuje se v jiném editoru jinak. Openoffice, libreoffice, MS office a další - každý mají svá specifika. Snaha Zpěvníku je sjednotit zobrazení textů a akordů. Podpora těchto formátů by přidala hromadu problémů a nedostatků, které není lehké řešit.
  • Přidání knihoven, které tyto formáty zpracovávají by velikost android aplikace zvětšilo minimálně několikanásobně. To je věc, která za to nestojí.